Przebieg projektu

W styczniu rozpoczęliśmy realizację projektu "Poznaję, zwiedzam, promuję - dziecięca promocja Pszczyny". Na pierwszym spotkaniu oprócz uczniów byli również przedstawiciele Rady Rodziców.

Przebieg projektu


Uczestnicy spotkania zapoznali się z celami i harmonogramem projektu, który zakończy się 30 kwietnia 2006 roku.

Podczas pierwszych zajęć zapoznaliśmy się z historią miasta i regionu. Wyszukiwaliśmy informacji w różnych źródłach. Planowaliśmy wycieczki po Pszczynie i Ziemi Pszczyńskiej.

Przed realizacją planowanych wycieczek przypominaliśmy i utrwalaliśmy zasady poruszania się po drogach. Szkolna pielęgniarka przeszkoliła nas w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

W trakcie pieszych i autokarowych wycieczek poznaliśmy zabytki i atrakcje turystyczne Ziemi Pszczyńskiej. Do wycieczek przygotowywaliśmy się wyszukując informacji na temat miejsc i obiektów, które planowaliśmy zobaczyć.

Zwiedzając drewniane kościoły mieliśmy okazję do spotkań z proboszczami danych parafii, którzy w bardzo interesujący sposób uzupełnili nasze wiadomości o drewnianym budownictwie sakralnym.

Przebieg projektu · fot. Uczniowie SP18

Zobacz jak przebiegały prace nad naszym projektem

Chcąc promować własne miasto, musieliśmy wcześniej spotkać się z osobami, które promocją Pszczyny zajmują się zawodowo. Będąc z wizytą w Starostwie Powiatowym pan vice-starosta Krystian Szostak i pan Dariusz Skrobol opowiadali nam w jaki sposób promują Ziemię Pszczyńską.

Zwiedzając Muzeum Prasy Śląskiej spotkaliśmy się z byłym prezesem Towarzystwa Miłośników Ziemi Pszczyńskiej panem Aleksandrem Spyrą, który opowiadał nam o działalności Regionalnego Zespołu Pieśni i Tańca - " Pszczyna" oraz oprowadził nas po Izbie u Telemanna opowiadając o zabytkowych instrumentach ludowych.

W najbliższym czasie planujemy również spotkanie z przedstawicielem Urzędu Miasta i Gminy, aby dowiedzieć się w jaki sposób Urząd Miasta promuje Pszczynę.

W trakcie zajęć w pracowni komputerowej przygotowywaliśmy projekty naszej strony. Po omówieniu wszystkich stworzyliśmy jeden wspólny, który teraz można oglądać.