Pszczyna zaskoczyła dziennikarzy
Przez dwa ostatnie dni kilkudziesięciu dziennikarzy i przedstawicieli biur podróży z całej Polski zwiedzało Pszczynę.

Wycieczka odbyła się w ramach study-tour promującego ziemię pszczyńską. Goście w poniedziałek i wtorek mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi atrakcjami regionu. Wielu zauroczonych Pszczyną korzystało z dodatkowego czasu wolnego, by obejrzeć miasto i gminę.
- Było to drugie study-tour i study-press organizowane w Pszczynie, pierwsze zrealizowaliśmy trzy lata temu - powiedział nam jeden z organizatorów, zastępca burmistrza Dariusz Skrobol.
Na trasie study-tour znalazły się między innymi: Muzeum Zamkowe w Pszczynie, Pokazowa Zagroda Żubrów i Ośrodek Sportów Wodnych w Łące, a także pole golfowe, zapora w Goczałkowicach i Muzeum Browarnictwa w Tychach. W trakcie spotkań dziennikarze mieli również okazję zapoznać się z bazą noclegową i gastronomiczną Pszczyny.
- Celem było pokazanie produktu turystycznego jakim jest Pszczyna wraz z jego wszystkimi atrakcjami oraz Pszczyny jako miejsca atrakcyjnego dla turystyki aktywnej - opisał program study-tour zastępca burmistrza.
Dla wielu było zaskoczeniem, że tak wygląda Śląsk, poza granicami naszego województwa bardzo często i mylnie kojarzony wyłącznie z kopalniami, przemysłem i zanieczyszczeniem powietrza. Zgodnie podkreślali również zaagnażowanie w zakresie promocji Pszczyny.
- Jestem przekonany, iż dzięki takim instrumentom marketingowym jak study-press dotrzemy do jeszcze szerszego grona turystów - poprzez media, które reprezentowane były w trakcie study - powiedział Dariusz Skrobl.
Studytour został zorganizowany przez Urząd Miejski w Pszczynie przy współpracy ze Śląską Organizacją Turystyczną.
new / pless.pl